Hírlevelek
Menü

Olvasási mód:

Betűméret:

Betűstílus:

#iskolai bántalmazás

Kákos Anna Élet+Stílus

„Köpni-nyelni nem tudtam, mert ezt az agressziót soha nem tapasztaltam”

A pedagógusok az egyetemen nem tanulnak eleget az osztályközösség építéséről és az iskolai bántalmazásról, így sokan azt sem tudják, mi az a bullying. Pedig ez jóval több a sajtót felforgató tragédiáknál, nemcsak a gyerekek között, hanem a tanár-gyerek kommunikációban is gyakran jelen van. A fiatalabb tanárgeneráció már felismeri a problémát, de módszereket ők is csak külföldi szakirodalmakban találtak.

Czeglédi Fanni Élet+Stílus

Az iskolai zaklatás nem csupán a zaklató és az áldozat között történik

Az iskolai bántalmazásról készített színházi nevelési előadást a Láthatáron Csoport. A Pitbull Kamilla Gimnázium című darabot a színészek középiskolásoknak adták elő, akik nemcsak nézői, hanem aktív résztvevői is voltak a bántalmazás háttérét feltáró és a lehetséges kiutakra rámutató produkciónak. Az idegenként egy összeszokott osztályközösségbe csöppenő Cserepes Flóra történetén keresztül az alkotók igyekeznek egyértelművé tenni, miért életbevágóan fontos, hogy se a felnőttek, se a gyerekek ne nézzenek félre, ha bullyinggal találkoznak. Mert nincs olyan, hogy az nem az ő ügyük.

Czeglédi Fanni Élet+Stílus

Miért várjuk meg mindig, amíg tragédia történik?

A nevével kezdődött, az öltözködésével folytatódott, aztán lényegében már bármibe bele tudtak kötni Dordzsceren Csingisz bántalmazói az iskolában. A most 23 éves, apai ágról mongol, anyai ágról magyar származású fiatal először egy TEDx-előadás kedvéért vette számba, hogy mi minden történt vele. Azóta pedig újra meg újra elmondja: az iskolai zaklatásból van kiút.

Czeglédi Fanni Élet+Stílus

Miért is kell úgy dobálni a „buzi” kifejezést, mint a röplabdát tesiórán?

Az iskolai zaklatás túl azon, hogy mindennapos jelenség, egyre nagyobb méreteket ölt: azokban az intézményekben, ahol nem reagálnak a problémára, és nem tesznek kísérletet arra, hogy erőszakmentes iskolai környezetet teremtsenek, egy LMBTQI-diáknak is sokkal rosszabb. A Háttér Társaság leszbikus, meleg, biszexuális, transznemű, queer és/vagy interszex tanulókat kérdezett meg az iskolai tapasztalataikról. Az eredményekből jól látszik, hogy vannak pozitív folyamatok, de bőven van még tennivaló az oktatási intézmények és a pedagógusok részéről is.

Farkas Éva Kult

„Egyetlen gyerek feje fölé kerül oda: az osztály vesztese”

„Az iskola egy külön univerzum. Bemész, és az a világ” – véli Wéber Anikó, aki tanítói tapasztalatai alapján az iskolai bántalmazásokról írt megrázó könyvet. Az osztály vesztese a diákoknak éppúgy szól, mint a szülőknek, tanároknak. Interjú.

Digitalizálódó mezőgazdaság: így segítik az adatok a hatékonyabb termelést

Digitalizálódó mezőgazdaság: így segítik az adatok a hatékonyabb termelést

Megbírságolta az MNB Tiborcz István bankját

Megbírságolta az MNB Tiborcz István bankját

Jön az afrikai homok, jövő héten saras eső is lehet

Jön az afrikai homok, jövő héten saras eső is lehet

Előfizetett a Spotifyra, mégis reklámokkal találkozik? A hiba nem az ön készülékében van

Előfizetett a Spotifyra, mégis reklámokkal találkozik? A hiba nem az ön készülékében van

Rémálom-forgatókönyvet emlegetnek a Disneynél, csak ez most nem mese

Rémálom-forgatókönyvet emlegetnek a Disneynél, csak ez most nem mese

Szépek voltak, fiatalok és szabadok – egy 40 évvel ezelőtti „iparos” gólyabál emlékei a Főfotóban

Szépek voltak, fiatalok és szabadok – egy 40 évvel ezelőtti „iparos” gólyabál emlékei a Főfotóban

Ezért nem mindegy, mit eszünk a változókor alatt

Ezért nem mindegy, mit eszünk a változókor alatt

Percekkel az indítás után felrobbant a SpaceX űrhajója

Percekkel az indítás után felrobbant a SpaceX űrhajója

Összejöhet a 600 forintos benzinár, a hétvégén is csökkennek az árak

Összejöhet a 600 forintos benzinár, a hétvégén is csökkennek az árak

A címlapról ajánljuk